vecka 28



Tydligen hade jag på känn att första snön skulle falla idag när jag imorse premiärade mina kängor som jag beställt från ellos här tidigare i höst. De har varit lite för tunga att ha tidigare men idag passade de perfekt. Jag tycker de är riktigt fina faktiskt.

Idag stämplade vi in på vecka 28. Det betyder alltså enligt min gravid-app att det är sista veckan i andra trimestern. Nästa vecka börjar nedräkningen på allvar då när jag går in i tredje och sista trimestern. Shit. Nåneej. Jag har ingen panik - börjar så småningom ha lust att träffa den här krabaten i magen - men samtidigt så inte. Huset är ju absolut inte bebis-klart ännu.
På tal om bebisen så gör den inget annat än sparkar så vi får väl räkna med att vi kommer att ha en livlig liten älskling sen.

Idag fyller min fina lillasyster år och tur som jag har det så åker jag till Stockholm i helgen och hälsar på. Vi ska på musikalen "Livet är en schlager". Det kommer att bli helt underbart! Före det, rättare sagt imorgon, ska jag också på fest med jobbet. Det är 10 års jubileum och det ska firas ordentligt! Så det kommer att bli en tuff helg.



4 kommentarer:

  1. Hej, du ser så lugn och harmonisk ut. Lycka till med väntandet! PS fina skor och fint golv :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Yvonne! :) Tack! Väntandet går nog bra, börjar så småningom bli lite nyfiken. Men lugn är jag så det var rätt observerat!

      Radera
  2. Jag hade också en livlig filur i magen och nu så är han fortfarande livlig. Sitter ALDRIG stilla utan är överallt precis HELA tiden! Kommer bli intressant när han börjar gå och springa (vilket är riktigt snart)...... :D

    Lycka till med sista trimestern! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta! haha, ja - det ska bli intressant att se facit här också. :) Men livligt är ju bra tycker jag. Och du fixar väl det lätt? ;)

      Radera