självklarheter och tisdag

Jag började den här dagen med att läsa en diskussion på facebook som helt hade flippat ur. Det började sansat och sen fick någon frispel och började smutskasta en person och sen var det fler som lade sig i. Facebook när det är som mest underhållande alltså. Jag följer en person i diskussionen men jag kände ingen av dom egentligen. Det kanske den starten på dagen som gjorde att jag kände mig lite lättretlig hela förmiddagen. Who knows - det kan ju ha varit gravidhormoner också. Ingen kom till skada och jag varnade mina kollegor om läget i ett tidigt skede.

I facebook-diskussionen togs ändå en bra poäng upp. Hon som hade skrivit inlägget var lesbisk och var sur för att vissa män hade en tendens att förklara åt henne att hon inte kan förstå sig på kvinnor eftersom hon är för nära. Det krävs en man för att se helhet och perspektiv. Ja, sådär urbota dumt.

Som en av 80 kommentarer så var det en kille som skrev att han inte råkat ut för liknande homofober och undrade var hon hittade dessa personer och blev sedan sårad när han blev kallad oempatisk.
Förklaringen han fick var att om man som han är vit och heterosexuell så drar man ju knappast till sig homofober och då ser man dom antagligen inte så ofta. Inte heller om man är vit och priviligerad så ser man rasism till höger och vänster. Däremot är det nonchalant och oempatiskt att gå och tro att det inte finns för det. Det där borde vara självklarheter, men så fungerar ju inte världen har jag märkt (på facebook).

Ja, så startade min dag. Sen var jag på jobb och så fick jag en nackmassage av Karro eftersom jag har stelare nacke än Frankenstein. Snart ska jag och Kim se senaste avsnittet av the Walking dead. Sen ska jag jobba lite till. En riktig höjdar-tisdag alltså.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar