Länge leve träningsselfien!


 Jag tömde min telefon på foton förra veckan och konstaterade att det blivit några träningsselfies genom åren. Vad tacksam och glad jag är över det! "Be your own inspiration" är en mening jag gillar och vad är bättre än att se foton när man är endorfinhög och nöjd efter ett skönt träningspass. Sen slog det mig också att fan vad jag har varit i form! haha - lätt att se skillnad nu sådär 15 kilo tyngre och höggravid (jag klagar inte).

Den bilden överst är en av mina storfavoriter. Jag tror jag hade bränt av ett av mina livs bästa styrkepass på Avancia. Mitt enda mål den dagen var att varje muskel i överkroppen skulle va helt slut och trött när jag var klar. Jag körde utan paus en massa axelövningar, rygg, armar mage och avslutade med en stor drös armpressar. Tack vare den här bilden glömmer jag aldrig. Syns ju lätt hur nöjd jag är också. haha!

Jag tänker spara mina träningsselfies i en mapp så att jag kan gå tillbaka och hämta inspiration när det behövs.

Träningsabstinensen är relativt hög nu just. Jag har varit (och är) förkyld en bra stund nu så det har gjort mitt minimala träningsintag till 0. Tills idag när jag fick utlopp för det när jag slipade ett litet rum i källaren. Hela rummet på 2 h. Svetten rann och pulsen steg och det var så härligt! Var sjukt slut efteråt men det var lätt värt det.

Tja vad ville jag med det här inlägget? Jo, underskatta inte en träningsselfie och fatta att jag varit skitduktig idag som både slipat och spacklat ett rum idag. Snart målas det!

Puss!





1 kommentar: