små härliga renoveringsstunder















































Jag läste på Linns blogg att har man bloggtorka kan man alltid slänga in en bild från sitt hus/lägenhet. Nu har jag inte precis bloggtorka men Kim for iväg med kameran så då jobbar jag med det jag har.

Jag tittade igenom mina gamla iPhonebilder och hittade den här från sommaren 2013. Vi har just monterat ihop hallgarderoberna och mittiallt såg inte hallen längre ut som en avstjälpningsplats utan det såg ut som ett rum man täcks visa upp. Nu är det förstås kaos igen eftersom vi har en tvättmaskin och torktumlare som står i hallen och väntar på att deras rum ska bli klart. Men det skiter vi i nu - för det är känslan i den här bilden jag vill åt nu. Att känna att det är klart - vet inte om ni som inte renoverar och bygger hus förstår hur skönt det är att vara just i det här stadiet. Kan väl liknas med när man lyckats med en riktig rejäl storstädning kanske? Förutom att städning måste göras om efter ett tag - en renovering/bygge av ett rum behöver inte göras nåt åt på många år om man gjort ett bra jobb.

Jag har slipat och spacklat klart i vårt stora förråd i källaren nu. Det kommer att vara klart målat inom den här veckan. Därefter lägger Kim dit golv och tak och sen voila! Då kommer vi igen att få uppleva den där "det är klart" känslan. Ah! Dessa små härliga kortvariga stunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar