Lilla-Jul



















































Jag satt och drack mitt morgonkaffe i min fåtölj för en timme sen och njöt över hur glad och lycklig jag kände mig just då.  Tror det har med Lilla-Jul att göra. Älskar Lilla-Jul även om jag själv inte julpyntat ännu.
Idag ska vi (Kim) lägga golvet och golvlister i förrådet vi har hållit på med den senaste månaden. Det betyder att vi kommer att vara så klara med rummet så vi kan flytta in skåp och saker vi planerar ha där. Det betyder också att vi har 2 rum i källaren färdiga - ett steg närmare till slutmålet!
Det roligaste med det är att när jag får frågan "har ni mycket kvar av renoveringen?" så behöver jag inte längre svara "jo, vi har hela källaren kvar".
Och det bästa med att få förrådet klart är att vi sen kan fortsätta med det största rummet i källaren. Ett sovrum/gästrum eller vad det nu blir i framtiden.

Jag i min tur planerar stort att städa hallen och vardagsrummet idag och sen julpynta. Nu i gravid-tider när "jag ska ta det lugnt" så får inte städningen bli alltför ambitiös. Jag får ont när jag kör på för hårt så det gäller att ta ett steg i gången. Jag är skitnöjd över att jag fick hela köket städat igår. Det tog några timmar men nu är det gjort.

Så om allt går enligt plan så har vi ett förråd och ett julpyntat städat hus när den här dagen är klar. Det finns risk att vi somnar tidigt ikväll sen.


...

Sen måste jag ju också säga att jag är så glad över att det i Finland röstades för en könsneutral äktenskapslag igår. Det var verkligen på tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar