fredagslugnet

Go'kväll era söta marklars!

Jag bjuder på en helt oregisserad bild av vårt vardagsrum idag. Med opuffade kuddar och ovikta kuddar. Kan ju vara bra att visa en bild på hur det ser ut nu och sen hur det ser ut sen när jag får tummen ur och köpt en ny soffa och flyttlådorna som vi har gömt bakom soffan har flyttats ner i källaren. Ja, sen drömmer jag förstås om många andra förändringar också förstås. När man renoverar hus så får man ta en liten bit i gången och glädjas åt små hörn som blir klara. Hur det än ser ut så är jag riktigt förälskad i vårt hus nu just! Speciellt nu på hösten tycker jag om det för kvällsolen lyser så vackert in genom huset när vi kommer hem från jobbet på dagarna. Jag ska försöka fånga det på bild nån passlig dag.

Vi har börjat jobba i källaren igen efter en paus på minst ett halvår. Sommaren har vi ägnat åt utsidan och nu har gipskivorna börjat dyka upp här på insidan. Även om mitt bidrag hittills har varit minimalt så känns det så bra! Lugnet är förstås snart över för det ska slipas och spacklas snart. Det kanske inte går lika snabbt som vanligt men jag börjar istället ha lite bättre teknik på spacklandet så jag är positiv. En vägg åt gången, ett rum i taget.


Den här kvällen har inte annars börjat så bra för jag har haft huvudvärk sen lunch och den verkar inte ge med sig. Okej att jag saknar ett glas rödvin ibland nu under graviditeten - men jag tror nog att friheten att smälla i sig en burana är något jag saknar ännu mer. Nu åtminstone.

Imorgon ska vi på halloween-fest! Vi fick veta menyn ikväll och det var alltfrån avhuggna fingrar till blodsoppa. Det låter gott! haha. Jag grubblar över vad jag ska klä ut mig till - men tror jag börjar ha en vinnande idé. Måste bara få tag på lite grejer först. Ska ta med kameran så förhoppningsvis kan jag bjuda på lite roliga bilder på söndag eller början på nästa vecka.

Nån annan som ska på halloween-fest i helgen? Och isåfall - vad ska du klä ut dig till?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar