Dagens styrkepass


Nu vågar jag snart säga att jag är på gång med styrketräningen! Det har gått upp för mig att magen börjar lägga på en spurt nu och det är bäst att ha en stark kropp inför den sista tiden. Om jag har tur kanske jag orkar styrketräna till de sista dagarna - så har jag åtminstone lite muskelmassa att vila på när jag ska återhämta mig sen (och gosa med bebis!).

Träningen idag var riktigt skön för jag kände att jag hade bra tid på mig. Ofta när jag är på gym störs jag av känslan att jag måste skynda mig för att jag ska göra annat sen. Idag hade jag inga stora planer efteråt utan träningen fick ta den tid det tog.

Jag värmde upp på crosstrainern i 10 minuter. Tråkigaste maskinen brukar jag vanligtvis tycka, men nu är det den jag föredrar. Crosstrainern utmanar varken urinblåsan eller hoppande mage. Istället får man lite brännande känsla i benen och lätt uppvärmning i överkroppen.

Därefter körde jag knäböj och axelpressar i Switchingmaskinerna, tränade biceps, triceps och bröst med fria vikter. Gjorde även en skön kombo av raka marklyft + smala roddar. Övningar för rygg,  bakre axlar och rotator kuffen samt vader och sidana av magen hann jag också med innan jag gick hem.
Jag är skönt slut i överkroppen nu. Nu är det tredje gången sen jag körde igång och idag hittade jag en skön intensitet som jag saknat de två andra gångerna. Nu är det bara att köra på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar