Les Mills Super Saturday 2014 - så var det




Så kom man hem med en ny Les Mills-väska! Och en ny träningnstopp till Bodycombat-passen i höst. September-fitnessfesten är förbi för den här gången. Tråk att det är förbi, men skönt samtidigt.

Les Mills fick nog till en fin tillställning igen. Den här gången i samarbete med Reebook. Nu är jag inte säker på att Reebook ännu har vunnit mitt hjärta. Jag tycker de är lite väl ivriga och tjatiga ibland. Lite mycket "in your face". De försökte skapa en hype under dagen genom att släppa en ny sko som de gjort i samarbete med Les Mills. Jag kan inte prata för alla men när hon från Reebook stod på scenen och pratade om att alla skulle rusa dit och gärna så mycket som möjligt instagramma och twittra om skon och använda en viss hashtag.. hela det fick mig att tänka: jag vill inte ha skon och jag tänker inte instragramma den åt er. Sköt er egen marknadsföring. Jag har alltså ingen aning om det blev rusning till sko-släppet där mitt på dagen.

Förutom det så var det riktigt trevligt! haha! De hade byggt en grym scen mitt i Globen där alla pass som inte hade redskap var. Danspassen, Bodyattack, Bodycombat och Bodybalance. Tack vare att scenen var i mitten blev det aldrig nån riktig trängsel som tidigare år vilket var skönt.
Bodyattacken var grym som vanligt med många instruktörer på scen och Lisa Osbourne i spetsen. Hon är så grym! Levererar alltid! Jag vet att jag skrivit det tidigare men det tål att upprepas.

Andra om imponerade (som vanligt) var Bodycombat-gänget! Gud vad jag älskar det konceptet. Varje Super saturday känner jag samma sak. Att det är så rätt. Pernilla Blomqvist och Jericho McDuffie inledde passet på ett riktigt grymt sätt. Världsklass! Pernilla var gravid dessutom - men det stoppade inte henne nånstans. Imponerande. Sen var också Josef Matthews och Mika Kankainen från Finland på plats + några till som skuggade. Josef var helt ny för mig och han imponerade direkt. Kan ha något att göra med att han var snygg och glad. Det är en bra kombo tycker jag. Dessutom väldigt ödmjuk. Ingen kaxighet som störde. Mika gick samma ATM-utbildning som jag + att han var med i fjol också - så han kände jag till. Mika är också riktigt duktig och en äkta kamsportskille.
Bodycombat 61 var en bra release - det kommer garanterat att kännas i rumpan för det var mycket ben den här gången. Och axlar. Hade mjölksyra i axlarna redan i uppvärmningen. Bra så!

Jag och Kicki var också anmälda till dagens första Grit Strenght och Bodybalancen. Vi kom för sent till Globen för att hinna på Grit-passet och sen valde vi att äta lunch när Bodybalance-passet drog igång. Vi hann ändå vara med i slutet och jag somnade nästan bort i avslappningen. Skönt slut!


Så, det var det jag hade att säga  om det i år. Som lovat så kommer lite suddiga iPhone-bilder:

Det var babyboom på Les Mills!
 BodyAttack!



Bodybalance!

  Jag och Kicki mopsar upp oss inför Bodycombaten! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar