att uppskatta att vara frisk

GAH! Jag är inne på min tredje dag med inflammerat tandkött. Jag har en visdomstand på väg upp som gör att tandköttet runt om har blivit inflammerat. Jag ser ut som en hamster i halva ansiktet och kan öppna gapet 1 cm. Så jag äter mycket yoghurt nu just.
Men det är lugnt, jag äter antibiotika och sånt så förhoppningvis visas nåt resultat snart. Helst innan natten. Förra natten vaknade jag efter en timme och hade så ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Till sist somnade jag med en fryst brödpåse på kinden och teven skrikandes i bakgrunden. Det här gör att jag är livrädd för kommande natt. Allt är värre om natten. Varför ska det vara så?

På tal om lite roligare saker så kom det rabattkuponger från ellos idag. Jag beställde det här bordet åt mig. Så fint! Ellos hem-avdelning är förövrigt riktigt bra i höst tycker jag. Massor med fint.





1 kommentar:

  1. Det är värre för att man ligger ned. Då sväller alla slemhinnor i huvudet lite grann, och värken blr värre. Det är därför. Barn oftast vaknar med öronvärk ca en timme efter att de somnat. Då tycker det på och allt känns som värst. Så testa sova med högt under huvudet :)

    SvaraRadera