Snyggträning!

Ytligheten bring it on!

Styrketräning är ju bra för exempelvis hjärnverksamhet, livskvalité, motverkar demens, håller kroppen ung och stark och ökar ämnesomsättningen och jada jada jada. Allt det är bra - men sist och slutligen är nog ytan bästa boosten när man kämpar på som mest där i gymmet. Det var dagens konstaterande när jag låg under stången och körde höftlyft imorse.

Det jag fokuserade på var hur muskulösa och tighta lår jag ska ha i mina sommarshorts i år. Det var det enda som fick mig att göra dom extra repsen fast pulsen var äckligt hög och musklerna sved.

Nu tänker kanske nån att jag är ute för sent om jag ska ha grymma sommarben - men sidu det är jag inte. Jag vet vad utgångsläget är och det enda jag tänker göra är att förbättra det. Hur långt i processen jag hinner innan sommaren kommer visar sig -men jag har åtminstone gjort det jag kan!


Fjolårets sommarben var snabba mellan varven!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar