Stockholm halvmaraton






























Selfie från förra sommaren efter en lyckad löprunda 

Just det! Jag har ju anmält mig till Stockholm halvmaraton. Ska springa det med min kära svåger. Det blir istället för att springa Lidingöloppet (15 km) igen. Det är lite längre men mindre backigt så jag gissar att utmaningen är ungefär lika. Spännande ska det bli. Jag föreställer mig sommaren full av perfekta löprundor (haha). Meen för att komma dit så måste man få en start och  det är lite småjobbigt.

Jag har hela morgonen gått runt och peppat för dagens träning. Jag borde ut på en liten löprunda för jag har satt upp ett mål att springa en gång i veckan nu i april (mjukstart you know). Eftersom jag inte sprungit något hittills den här veckan och det är söndag börjar det närma sig deadline. Nåja, så jobbar jag ofta så jag är inte förvånad. hehe.
MEN istället för att bara snöra på mig skorna och ta mig ut på en jätteskön länk så har jag druckit kaffe och sett på nyhetsmorgon och funderat vad jag ska träna. Styrketräning eller kanske yoga? eller jag borde nog springa. Men springa och styrketräna? Det är en riktig söndagsverkstad här alltså. Mycket planering och inget blir gjort. Karaktären är på semester.

Det känns som att man står och ska våga hoppa från 5 meters plankan. Nu, nej nu hoppar jag! Nu, nej nu springer jag!


Och vad exakt är jag rädd för? Hög puls??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar