Fredagsfys före fredagsmys






















Alltså OS-hockeyn Finland-Sverige förstörde mitt tidschema helt idag. Jag hade ju tänkt strunta i matchen helt och hållet, men mitt i allt var man där ändå. Mitt i smeten och hejade. Pulsen steg och jag fick magknip av nervositet. Hur kan en landskamp få igång så stora fysiska reaktioner? Jag darrade till och med dom sista 5 minutrarna. haha! Helt otroligt. Sen när vi förlorade så var det nu.. jaha. Skit, men livet går vidare.

Kim är till Sverige idag så jag fick "sambofritt" ikväll. Vilket betyder att jag lugnt kan göra fetaostgratinerade rotsaker i ugnen och njuta helt själv, boka in ett träningspass på helt olämplig tid och bjuda hit andra Jenny på lite kvällsmys.

Träningspasset blev Grit cardio. Grit är ett koncept från Les Mills som handlar om 30 minuters HIIT-träning. Höginstensiv spy-träning helt enkelt. Man jobbar kort tid och kör på för fulla muggar (för att nu använda ett uttryck av 2000-talet). Cardion är utan redskap och Frida som höll passet såg till att vi höll tempot. Vi jobbade på tid med thuck jumps, utfallshopp, armpressar osv. Jag hade inte testat cardion tidigare och ja, det var ju jobbigt som väntat. Men efter att jag fått mat i mig så börjar det kännas riktigt bra i kroppen. Det är bra att ge kroppen en riktig genomkörare ibland och höja pulsen ordentligt. Lägg igång hjärtat och blodflödet ordentligt - rensa rören. Dessutom är fredag en perfekt dag att köra ordentligt. Bättre start på helgen går ju inte att få. Speciellt när den efterföljs av kvällsmys!

Men först ska jag ner i källaren och spackla lite.  Vi siktar på att få första rummet i källaren klar i helgen. Bara dörrposterna och golvet kvar. IIIIIH! Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar