Måndagsträningen


Jag var rebellisk igen imorse och steg upp klockan 6 (eller 6.15 för katten ville gosa och jag fick sen jättebråttom) och for på Tabitas morgonyoga på Avancia. Tänk om man skulle starta varje dag så? Skulle säkert vara väldigt bra för både kropp och själ. Yogan väcker verkligen upp kroppen och man känner sig varm i lederna länge efteråt.
Fotot här ovanför får symbolisera morgonen för vi stod mycket i hundens position idag. Det blev riktigt svettigt faktiskt. Några nya positioner jag aldrig stått i. Tänk att det finns sånt förresten! Positioner man aldrig stått i tidigare. På över 30 år?! Skandalöst egentligen när man tänker på det... Vad har jag gjort med min tid?
Tabita gav oss i uppgift att göra nåt oväntat idag. Typ dansa för oss själva lite eller stå på huvudet. Jag har faktiskt dansat liite när Kim la på en hiphop-låt tidigare ikväll - men det i sig är inte så oväntat. Dagen är inte slut ännu förstås. Man måste ta sånahär utmaningar på allvar förstår ni! Utmaningar som gör att man släpper loss lite - dom är bra.

Nu riktigt just är det dags för taekwondo. Jane håller i trådarna idag så få se vad det blir. Det finns risker att det blir svettigt.  Just nu är jag ganska trött och lat, som vanligt före träningen. Varför ska nåt va lätt? I över 10 år har jag tränat på måndagkvällar och det är alltid samma sak. Tur att man kan gå från gäsp till armpressar på mindre än en minut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar