träningsmål

Jag hör till dendär skaran som tycker det är roligt med "nystart". Att planera vad man vill och kan göra tycker jag är så roligt. Sen är jag tyvärr lite dålig på att följa upp det jag vill. Eller, jag vill ofta för mycket, sen har jag inte spikat upp vad det exakta målet är osv.

Jag ska försöka göra upp en plan den här gången. För att öva mig på hela processen med att sätta upp mål, handlingsplan och att verkligen utföra den.  Så ett mål är alltså att lära mig hur jag når ett mål. Fattar ni?
Det går lite hand i hand med instruktörsutbildningen jag går. Vi pratar mycket om mål - teoretiskt vet jag mycket nu.. men om jag i framtiden ska hjälpa andra att nå sina mål måste jag öva i praktiken själv.

Att specifiera och skriva ner målen och vad jag vill är steg ett. Något av det jag vill ha av träningsåret 2014 är bättre rörlighet och vighet, samt grym bålstyrka (för att klara av att stå på händer förstås).

Vigheten har jag kickat igång med och snart i en veckas tid har jag stretchat varje dag. Första delmålet är att komma ner i spagat. Stora målet för året att få en daglig rutin kring stretch/yoga.

Målet kring bålstabilitet har jag inte kommit längre än steg 1. Återkommer på den punkten.




 
 
Outar min ovighet här. Utgångsläge deluxe: klockan är tidig morgon på lördag och jag är ouppvärmd.

6 kommentarer:

  1. Alltså jag är ju inte den där mest insatta i träning. Men vill ändå tipsa dig om yingyoga. Har gått på de nu i höst några ggr. Och jag märker skillnad från gång till gång. Blir helt klart vigare. Det tar ont och är en pina. Men känslan efteråt är oslagbar. Kanske något att googla..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Pamela! :) Ska def. googla! Ja, yoga är dunder för rörlighet och vighet. Jag har faktiskt en liten yoga-serie jag kör nu, ska se om det ger nåt resultat snart.

      Radera
  2. Haha! Är likadan som du! Vill också en massa och har svårt att komma ihåg allt vad jag velat. Mitt mål för i år är att hålla fokus och försöka klara av ett mål innan jag hittar ett annat, eller iaf bara ha ett par mål i gången... :) Lycka till med dina! Vi peppar varann!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Jo, det gäller att ha mätbara mål så man ser framsteg. Då växer man. Lycka till! :) och ja, vi peppar!

      Radera
  3. Ser nu att din bloggroll inte verkar ha förstått att jag ändrat om lite i bloggen. Står fortfarande att senaste inlägget skrevs för två veckor sedan... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du noterade. :) Det är fixat! ;)

      Radera