team Women's health


 
De som läser fitnesstidningen Fitness Lifestyle (f.d. fitness magazine) så vet säkert att de ska bli Womens health från och med nästa nummer. Jag läser nu på PT-Fias blogg att det kommer en annan ny träningstidning Shape Up. Fia jämför dehär två omslagen och visst ser jag vilken jag köper och vilken jag ska undvika.
P(T-Fia länkar också till två andra som skrivit lite angående det här som jag rekommenderar.)

Nu är inte Fitness Lifestyle helt felfria heller, men de försöker åtminstone ändra något här. Förutom förra numret då jag tog ett princip-beslut och inte köpte deras nummer trots att jag köpt tidningen regelbundet i flera år nu. I förra numret hade de en rubrik i stil med "Så får du platt mage". Den hänvisade till ett pilatesprogram de hade (tror jag) så jag förstår rubriken. Men jag blev ändå så trött när jag läste det och tog faktiskt ett princip-beslut den dagen. Jag ska aldrig mera köpa ett magasin med en rubrik som hänvisar till "platt mage".  Inte ens om det är min favorit-tidning. För sålänge jag som konsument fortsätter köpa tidningar med den rubriken kommer tidningarna att ha den där.

Jag hatar orden platt mage. Det roliga är att det är tidningsförlaget Frida som ligger bakom Shape Up. Tidningen Frida som tutar i alla småflickor att platt mage är vägen till lyckan.


ps. Jag hoppas svenska Women's health blir så bra som det ser ut på omslaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar