15 med Paolo





























Ni som följer Paolo Roberto (1paolo) på instagram har kanske noterat att han har ett samarbete med Select Wellness. De kör en 5-veckors utmaning där man som företag eller annan förening kan anmäla lag. Man tävlar med sitt lag mot andra lag och sen också individuellt både inom laget och mot andra.

Vi anmälde  oss  från Mariehamns taekwondoklubb och vi har kört på en vecka nu snart. Utmaningen startade i måndags.Team Skeletor ligger och pendlar mellan andra och tredje plats på lagtoppen nu just - så det går ganska bra för oss hittills.

Det är förstås Paolos nya träningsbok Träningsbibeln som är inspirationen här och 4 pass i veckan ska man göra en Paolo-cirkel på 15 minuter. Sen finns det stretchövningar till. Ett av de 4 passen är ett veckotest. Sen finns också en veckoutmaning som man kan köra för att få extra poäng.
Varje dag ska man fylla i träning och för varje avklarat pass eller utmaning får man olika många poäng. Man har en egen kalender på sin sida på 15medpaolo.se där man ser tydligt hur många poäng per dag man samlat in. Sen kan man träna annat vid sidan om och samla extra poäng.

Före utmaningen börjar så ska man göra ett test på hur många armpressar, upphopp och stå i planka man kunde i sträck och därefter fick man sitt träningsprogram. Tror det finns program på 9 olika nivåer. Jag hamnade på nivå 6 men tror nog jag hade lite dålig kämparglöd när jag gjorde mitt test. Ska uppgradera mig till nivå 7 på söndag - för jag tycker cirklarna har varit lite för enkla den här veckan. Vet att nivå 7 är lite mer utmanande.

Det här är annars väldigt enkelt och sporrande på samma gång. Alla Paolos övningar kan göras hemma och 15 minuter går faktiskt inte att förklara bort.

För att du ska få bästa resultatet bör du ha ett lag med medlemmar som vill jobba ordentligt. Det råkar ju vi ha nu och det är roligt att ha en chans att komma till toppen. Det passar om du är i en träningssvacka och behöver en liten utmaning. Eller vill toppa formen! 5 veckor med mycket träning blir det eftersom om man bara är lite tävlingsinriktad vill ha så mycket poäng som möjligt.

Sen finns det förstås risk att många fuskar och bara fyller i sina poäng. Men om man orkar betala för att fuska sig igenom så är det deras förlust. Jävligt dumt isåfall.

Jag har den här veckan tränat fast jag kanske inte haft lust. Mått bra hela veckan och pressat mig lite extra! Som Jane skrev på vår facebook-sida: Team Skeletor ska gå ut hårt, sen öka och i december vara bäst!
Vi gick ut jävligt hårt - nästa vecka ökar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar