om att hoppa över planerad träning

Suck. Alltså ... jag hade bokat in mig på Kickis Bodycombat ikväll - men fick avboka i sista stund eftersom det skulle komma en "bygg-gubbe" hit och inspektera källaren inför imorgon. Vi ska gjuta betonggolv! Spännande saker! Hur som helst så var inte Kim hemma så jag fick avboka combatpasset och se till släppa in gubben + hålla katten undan. Kattungen tycker väldigt mycket om att busa i källaren - kan ni förstå det?

Igår hoppade jag taekwondoträningen också. Städade badrummet istället. Ärligt talat så hade jag ätit pizza på jobbet. Vi hade grupputvecklingssamtal + pizza och pizzan satte sig som en sten i magen. Matkoma utan dess like. Så inte en chans jag orkade med nån träning. Gick och halvsov hela kvällen hemma istället.

De senaste 2 veckorna har jag blivit för trött i slutet på veckan och jag har förstås analyserat läget. Det finns tre komponenter: träning, mat och sömn. Ökar man på träningen måste man också öka de två andra. Eller åtminstone se att det är bättre kvalité på dom.  Jag orkar bra måndag till onsdageftermiddag  men sen tar det slut. 7 timmar sömn fungerar på vissa - men jag behöver 8 tydligen. Speciellt om jag tränar hårdare. Så nästa vecka blir det en "gör om gör rätt". Äta bra och gå och lägga sig i tid. Det ska inte vara så svårt. Jag behöver inte se Stalkers på tv3 tillexempel. Jag kan sova istället.

Ja, det skulle nog ha varit så himla roligt med Bodycombat ikväll. Men träningsmässigt är inte den här veckan körd för imorgon har jag anmält mig till Fun-X. shit.


Inte sura över träning som inte blir av - det kommer nya chanser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar