ett intervallpass!

Jag drog på mig "Just do it"-byxorna idag!

 
Planen för dagens gymbesök var att jag skulle springa intervaller på löpbandet på gymmet i 30 minuter och sen skulle jag styrketräna. Hade planerat lite supersets så att kroppen skulle få sig en liten omgång.

Kan säga att jag sprang mina intervaller - men inte en chans att jag skulle ha orkat göra nåt annat efteråt.  Det var länge sen det tog så lång tid som i dag att cykla hem. Backen före mitt hur orkade jag inte cykla uppför så jag fick snällt stiga av cykeln. Ingen kraft kvar. Häftigt.

Jag hade tänkt försöka mig på 4 minuters intervaller - alltså lite längre och sen vila 1-2 minuter beroende på hur jobbigt det var. Men det visade sig att på andra intervallen orkade jag inte i 4 minuter utan fick ge mig efter 2. Jag tänkte nämligen inte minska på farten. Så det blev 2 minuters intervaller lite sporadiskt eftersom jag vilade lite på känsla. När pulsen lagt sig i lagom takt så ökade jag igen.
Det som blev grädden på moset när jag 5 minuter kvar av mina 30 minuter bestämde mig för att få till 5 kilometer. Det betydde att jag skulle springa 1 km på 5 minuter. Så jag ökade och sprang 3 minuter riktigt fort, vilade sen lite och sen spurtade jag tills mätaren passerade 5 km. Då var det ca 10 sekunder kvar. Shit va spännande det var! haha!



Så himla skönt när svetten rinner av en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar