Ny garderob


I början på veckan snickrade vi ihop de sista garderoberna från Ikea. Vi gjorde hallgarderoberna förra veckan, men behövde en liten paus innan vi tog tag i nästa projekt: klädkammaren. Vi har bestämt att ha ett helt rum till klädkammare och vi beställde PAX-garderober från ikeas webshop. Det är förresten något jag varmt rekommenderar. Jag har beställt både vårt kök och garderober via webben och jag har fått allt (och lite till) leverat inom några veckor.

Det har varit jobbigt att leva utan garderob i över ett halvår och det sköljde över en stor mental trötthet när jag skulle börja reda ut allt och fylla skåpen. Så himla mycket skit man har! Två platskassar med kläder åkte ut. Jag orkade inte ens va glad när vi var klara. Men nästa morgon kändes det väldigt roligt att gå förbi och se in på härligheten...

Eftersom de dagar jag spontanshoppar är ganska få i dessa renoveringtider så måste jag ju lära mig gilla mina kläder - men det är inte så lätt. Jag känner mig några år äldre än mina kläder just nu. Vi är på helt olika mentala plan.


...hör ni hur shoppingsugen jag är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar