Poledancing träning 6 av 8


Igår var det tredje sista träningen i poledancing. Vi börjar avancera nu - nästa gång ska vi hänga uppochner!
Vi har flera gånger nu övat på att låsa fast oss med benen mitt på stången och sen gjort vad man nu kan kalla knäböj kanske.  Sänkt rumpan till hälarna och sen med benkraft lyft upp oss igen. Efter uppvärmningen skulle vi göra 15 stycken på raken och jag klarade faktiskt 10 den här gången innan jag fick ta en paus nere på golvet. Kul när jag får se sån klar förbättring!
Det sved igår - vi övade länge på en grej som heter four season (tror jag). Hittade bara en liten bild på det - men såhär ungefär ska en lyckad se ut:länk! Man ska alltså låsa fast sig med benen och sen luta överkroppen bakåt tills man når golvet med handen. Jag lyckades flera gånger till sist. Egoboost!

Det blir svettigare och jobbigare hela tiden. Jag hade sån armvärk igår i slutet på passet - gissar att det beror på träningsvärken från min chinsträning + att jag spänner mig för mycket i alla övningar.  Att se avslappnad ut - dit har jag inte kommit ännu. hehe.

Sen övade vi på en cross-teknik (som bilden nedan). Nästa gång ska vi göra den med huvudet neråt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar