Jag sprang!


Det blev en överraskningslöptur idag när den jag räknat med skulle få skjuts från taekwondoträningen bara hade en cykel.  En bra sträcka att börja med såhär efter förkylningen, 3 km. Jag  började duktigt i lugn takt men sen när autopiloten kom på så kom jag upp i högre takt och det slutade till sist med en liten hostattack. Inget farligt, men jag gick en stund och lugnade ner mig och sen joggade jag en bit till. Spurtade uppför en backe och sen fick jag håll. Så då gick jag hem de sista 100 metrarna.

Före det så blev det lite sidosparksträning, stegsparring och sen övade jag lite på att stå på händerna. Eller - att komma mig upp överhuvudtaget. Jag har problem med att sparka mig upp mot en vägg. Jag får upp ena benet men det andra släpar efter. Jag lyckades nog få upp båda till sist (i två försök av 50 ungefär) och stå en sekund eller så, så det är inte långt borta nu. Nästa gång kanske det går bättre - om nästa gång är snart.




Vår poolgård är under renovering så ni får ta lite hänsyn till att det ser lite ut som det gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar