Poledancing



En helg att minnas ännu en gång. I lördags var det dags för gymmets legendariska personalresa. Traditionen säger att Peter har hittat på en hemlig aktivitet åt oss (ifjol var det höghöjdsbana och året före Bootcamp). I år var ledtrådarna shorts eller hotpants (byxor förbjudna),  linne och uteskor. Min första gissning var poledance, men sen blev jag osäker. Uteskorna då?  Vi var tillsist ganska säkra på att det skulle bli ett crossfitpass. Så slutligen var vi grundlurade hela bunten när vi stannade framför Dancing studio i Östermalm. Zaida, från Åland, som ska hålla 4 kurser poledance på Avancia i sommar så skulle hålla ett pass åt oss. Såklart!

När vi kom dit var det en svensexa på gång. En kille med rött raffset och rosa cowboy-hatt hade show för sina jublande kompisar. Han gav allt! haha! Störtskön var han!

Jag tror inte det var ett vanligt nybörjar-program Zaida hade åt oss - utan vi fick pröva på en hel del utmanande övningar. Exakt vad som behövs efter att vi taggat upp mentalt med att vi skulle utmanas på ett jobbigt sätt.
För min del gick det bättre än jag trott. Jag klarade till och med att hänga upp och ner och kila fast mig med benen. Eller att bara sitta med benen i kors mitt på stången utan att hålla i mig med händerna. Det sved ordentligt i skinnet - men det är bara att koppla bort smärtan. Mina innerlår var röda hela kvällen sen... En hel del skratt bjöds det på åtminstone.. när vi "sexade loss". haha!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar