Bodycombat 56

Igår var det premiär för sommarens Bodycombatrelease! 56:an. Jag och Kicki teamade upp som vanligt. Mycket folk var på plats och vem blir gladare än jag och Kicki över det?

Vad jag tyckte så fick programmet ett varmt välkomnande. Flera sa efter passet att det var riktigt roligt, nån sa att det var mycket bättre än förra releasen. Själv gillade jag förra releasen en hel del - men tycker nog att det finns vissa saker som är fixade i 56:an som saknades i 55:an, finallåten är det mera ös i och låt 6 är helt klart bättre.

56:an har fullt ös från början till slut. Jag känner inte att det är något ställe där vi har nån återhämtning. Utmaningen i låt 6, the matrix kick, är svinigt jobbig och det känns i rumpan idag kan jag lova. Det är bra att det kommer in lite knepigare tekniker emellan så att det finns nåt att jobba på. Har inte hört nån direkt feedback från deltagarna angående den ännu - men kan tänka mig att det behövs några försök innan man gillar den.
Sen älskar jag att de hittat en helt ok cover på "Welcome to the jungle" och gjort riktigt bra kickboxningskoreografi till den.

Intressant annars hur man kan ha olika åsikter kring vad som är roligt. Diskuterade med en medlem igår som sa att hon gillar capoeira-låtarna och en av hennes all time favorite var en capoeiralåt. Jag får alltid kämpa hårdast med dom - ur "tycka om"-syfte då.

Om nån undrar hur en matrix kick ser ut så är det den här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar