#poledanceÅland

Den här veckan kör Avancia igång med samarbetet med Zaida från Dancing Queen studio i Stockholm. En 4 veckors kurs i poledancing.
Jag anmälde mig så fort jag fick. Superkul ska det bli! Jag blev ju inte mindre peppad efter att vi fick pröva på för några helger sen. Imorgon är min första träning.

Jag har märkt att jag blir mer och mer fascinerad av akrobatiska övningar och jag har mina aningar varför. När jag var liten så var jag verkligen inte bra på sånt. Att klättra uppför rep t.ex. var aldrig min grej och ni kanske minns vilken prestige det var att klara av det? Nån annan än jag som minns hur förnedrad man var när man stannade där längst ner på repet och läraren försökte hjälpa en nån centimeter upp ? Utan resultat förstås.
Nu efter många år av taekwondo och annan träning som har knuffat ut mig från min bekvämlighetszon så har jag märkt att mod och lite logiskt tänkande är bra att ta till när man försöker sig på nya övningar. Det jag också märkt är vilken egokick-bonanza det är när man klarar av något man inte trott var möjligt.
Jag hoppas den här kursen innehåller många egokicks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar