New personal record!

Inledde den här veckan med ett kort gympass. Jag kände mig inte helt 100 när jag vaknade i morse - men mitt hår var så smutsigt så det blev träning i allafall. Onödigt att tvätta håret utan att träna före - gammalt motivationsknep.
Rygg och triceps jobbade jag igenom på 25 minuter. Jag klarar forfarande bara av 1½ chins. Tror det har nåt med min teknik att göra. Hur ska man få till kraften att dra sig upp en gång till efter den första? När jag fått det på klart tror jag 3:an och 4:an också kommer snabbare. Jag ska försöka få in lite chins flera gånger per vecka - tror det kan göra susen.

Igår tog jag i för fulla muggar annars. Sprang till träningssalen, vilket jag gjort ganska ofta den senaste tiden. Just 3 km är sträckan och så lagom så man kan springa den snabbt. Jag har som mål att klara det på 15 minuter och igår sprang jag den på 15:28! Alltså det närmar sig. Jag hade ätit just före så fick lite stickningar i mitten på sträckan. Men jag kände att jag hade bättre fart på än tidigare så jag tänkte att nu har jag chans att få ett nytt rekord - så jag kämpade vidare. Väl värt - var en halvminut snabbare än tidigare! Yee!


Och på tal om new personal record så ökade jag på mitt personbästa i bänkpress i fredags. I min jakt på 50 kg klarar jag nu 2 reps på 45 kg.

varmt som tusan var det igår också!

2 kommentarer:

  1. Huippu Jenny! 45kg är ju sk*tbra juh!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! :D Jag förstår inte riktigt hur jag får till det - men det är fruktansvärt givande för motivationen och självförtroendet. ;)

      Radera