En sista gymmorgon före midsommar


Det här med att motivera sin träning med att tänka att det är sista chansen - är tydligen något som fungerar på mig.
Jag tänkte att idag är sista chansen före midsommar att få till en riktigt bra gymträning - jag är ganska säker på att midsommarhelgen inte bjuder på mycket sånt.
Jag kom mig lite senare än jag tänkt till gymmet så jag behövde vara så effektiv som möjligt. Såhär blev det:

Jag brände av en halv kilometer på löpbandet i hög fart för att få upp pulsen och värmen snabbt. Sen hoppade jag in i benpressen. Värmde upp med båda benen och sen tog jag tre varv med ena benet i taget. När ett ben jobbat klart fortsatte nästa = ingen paus. Därefter gjorde jag bulgariska utfall. Älskhatar dom! Tog ett ben i taget och när jag gjort ett varv pausade jag och gjorde militärpressar emellan. Ben + axlar alltså. Här slog pulsen högst under passet skulle jag tro. Därefter fortsatte jag med hip thrusters med skivstång och varvade med hakdrag med kettlebell. Hakdragen var tunga efter militärpressarna.
Sen avslutade jag med marklyft (med samma vikt som jag gjorde hip thrusters) och magövningen som jag gör på bilden nedan.

Huvudsaken var att jag inte skulle ha nå extra pauser (förutom andningspauser) utan jobba hela tiden. Pulsen var hög genom hela passet och jag tror allt var klart på en halvtimme.

Äsch förlåt -  jag är bara så skitnöjd över det här! Att jag orkade pressa mig såhär bra själv tidigt på morgonen. Vill bara göra det igen och igen och igen!


1 kommentar:

  1. That’s eyes opening and important. You clearly know so much about the subject, you’ve covered so many bases. Great stuff from this part of the internet. Again, thank you for this blog.

    SvaraRadera