Dan före dan före...

semestern!

Det är full rulle här nu. Och då snackar jag renovering mest. Vi (mest min sambo - men jag har hjälpt till allt jag hinner) har haft poolprojekt på gång hela veckan. Vi "fick" en stor pool med på husköpet och den krävde lite restaureringsjobb. Vi är inte klara ännu - men målet är att få fylla den snart. Hur dagens regn påverkar tidsshemat vill jag inte ens veta.

Sen ska vi få besök i helgen. Tero ska komma hit och hålla ett träningsläger i taekwondosparring. Vi tänkte ordna grillfest hemma för gänget eftteråt på lördagkväll och då ska det här huset vara uppstädat också. Så om allt går bra så kommer jag inleda semestern med riktigt fint hus.

Vi fick också en ikealeverans igår. Två veckor snabbare än jag trott! Vi har beställt en hel del PAX-garderober. Älska att webbshoppa på Ikea! haha! Jag kan ju säga att början på semestern är räddad när allt ska skruvas ihop. Det kommer att va värt det. Ett liv utan garderober är ett stökigt liv kan jag säga med facit i hand..


Ikväll är det poledancing igen. Första träningen som var i tisdags var riktigt skoj. Bra för mitt självförtroende att jag testat en del av det tidigare så att jag kunde briljera på nåt. Den tiden är snart förbi. Mest utmanande var nog  passage 3. Passage heter det r när man går runt stången och sen gör nåt liten snurr av nåt slag. mitt i gången. Den här var mera styrkekrävande och herregud att få sig själv att se graciös ut. haha! Tur att jag kan skratta åt mig själv iallafall. Och att jag vet att övning ger träning.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar