träningsplaner

Jag behövde en liten nytändning i min träning efter en tre veckors  halvhjärtad träningsperiod. När jag satt på Viking Rosella på väg hem från Stockholm i söndags skrev jag ner vilka träningspass jag skulle köra varje dag i 12 dagars tid. Fram till fredag nästa vecka. Planerade in löpningen och styrketräningen och bestämde att träna varje dag i 12 dagar.
Så jag tänkte sen luta mig tillbaka och bara följa listan. Enkelt! När det dessutom bara handlar om två veckor så känns det hela överkomligt.

Jag har kommit igång bra och har hittat motivationen igen efter en liten dipp. Nu återstår bara att hålla sig frisk. Kim hade feber igår och jag sitter bredvid snörvlande kollegor för tillfället på jobbet.

Blir det här en succé så ska jag fortsätta planera min träning i tvåveckors-perioder.


Dags för ett benpass snart kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar