Workout 4

Idag var det 4 och sista passet i mitt kettlebellsprogram. Nästa gång börjar vi från början. Jag har nu testat på alla och kan konstatera att det är roliga pass - utmanande och tidseffektiva.  Det här passet idag tror jag var jobbigaste hittills och då tyckte jag det såg lätt ut på pappret. Ha!

Jag började morgonen med att sovmorgon. Jag gick och la mig så sent igår så när klockan ringde så tog jag snabbt beslutet att somna om och sen lämnade jag träningen till sitt öde. När jag vaknade igen så bestämde jag att om klockan var över halv 7 så hoppar jag träningen - annars skyndar jag mig och sticker iväg som vanligt. Klockan var exakt 06:30! Så det var bara att masa sig upp.

Halv åtta var jag på plats i gymmet och började värma upp. Jag gjorde lite kb-svingar, halo och sen brände jag på med 70 stycken knäböj på raken. Utan vikt.

Passet var då sen uppdelat i två sektioner:

Sektion 1:
3 set av bulgariska utfall.  8-12 reps per ben.

Sen 3 varv och superset av:
Enbens-hip thrusters 12 st/ben
Rodd med KB. (2 x 12 kg).


Sektion 2:
3 set av Jefferson deadlift 12 reps per sida

Superset:
Militärpressar 8-12st
utåtsteg med gummiband 12 st/sida.


Sen tabata-avslut:
Tunga KB-svingar
Jump squats
Tunga KB-svingar
Burpees

Jefferson deadlift var dagens roligaste. Rolig för att det var en kul variation och för att kroppen fick jobba på ett nytt sätt. Tungt var det också. Jefferson måste ha varit en bra typ.
Man lyfter en kettlebell bakom ena benet och en annan kettlebell framför kroppen. En övning man kan göra med skivstång också. Hittade en finfin bild som beskriver allt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar