Dagens KB-pass och föreläsning med Treier


Den här dagen började ganska trögt med problem att komma sig ur säng och träningen kom igång ganska sent. Men sen när jag var klar med träningen så har hela dagen varit en dans på rosor! Det här var en dag när träningen verkligen gav tillbaka direkt!

Idag var det workout 1 i min kettlebellsutmaning. Gick lite trögt först, men jag var envis och jobbade på och till sist glömde jag bort att det var jobbigt. En halvtimme senare rann svetten från pannan och jag var klar!

Jag var riktigt skärpt på jobbet sen. Så kul när man känner sig pigg och fokuserad.  Dessutom kom det som en överraskning (eftersom jag glömt bort det)  att det var en motivationsföreläsning med Christoph Treier efter lunchen. Den var väldigt givande. Han hjälpte oss att hitta tankesättet kring hur vi ska klara av vårt hälsoår och hur vi ska jobba för att hålla motivationen uppe. Mycket har jag nog hört tidigare - men det går alltid att uppdatera sig. Saker jag tog med mig:
- Spjälka upp mål i realistiska och mätbara mål. (här har jag jag lite kvar att jobba på ännu). Att ha mål som "jag ska bli bäst/jag vill inte drabbas av högt blodtryck" är för okonkreta. Tänk istället i "jag ska träna 2 ggr i veckan/jag ska klara av att springa 5 km om två månader".

- Du måste känna att du gör det för dig själv - annars kommer du inte att nå ditt mål. Gör du det för nån annan skull så har du fel mål helt enkelt.

- Du måste ha en positiv bild på ditt mål så att det framkallar bra känslor.

- Att tänka positivt hjälper dig inte att nå ditt mål, däremot är det bra att ha positiv inställning till målet. Du lyfter alltså inte 100 kilo i marklyft direkt bara genom att tänka positivt - men du når säkert dit om du tränar och har en positiv inställning till att du ska klara målet.


Så, jag tänkte fortsätta ha en riktigt bra dag och åka iväg på en födelsedagsmiddag snart. Ha en trevlig helg marklars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar