morgonfys!

Tidig morgonträning idag också! Vi var samma fyra modiga från taekwondoklubben som orkade upp för lite morgonfys. Vi kan snart bilda en egen intern klubb.
Jag hade bestämt att det skulle va hög puls idag och det är inte svårt att få till om man känner till övningar som burpees och utfallshopp. Hopp överlag är väldigt effektiva när man har lite tid och vill utmana flåset.
25 minuter jobbade vi på. 3 cirklar, den första var uppvärmning och vi jobbade enligt tabata: 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila. 8 intervaller = 2 varv.
Andra och tredje cirkeln ökade vi och körde tre varv med 30 sekunder jobb och 8 sekunder vila.
Cirkelträning är så roligt och effektivt. Det enda man behöver är en timer och lite fantasi!

Riktigt svettigt blev det. Sådär så att efter duschen hade jag stor lust att duscha igen. Svetten bara rann från pannan.

Fotot är från gårdagens taekwondoträning - jag och Jane försöker oss på nån yoga-position som jag hittade i en fitness-tidning. Inte riktigt i samma liga som tjejen i magasinet - men det här var ju också första seriösa försöket. Jag är glad att jag fick ut benet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar