L-sit igen och ny favoritövning

Bild från Fitness-lifestyle

Idag var jag inte så pepp på mitt benpass. Jag har träningsvärk i benen och rumpan efter gårdagens cirkelträning - så jag var lite sur när jag gick in i gymmet. Tog ändå mig i kragen och inledde med benpressen som vanligt. Gick helt ok, fast jag var trög i starten. 2 set på 130 kg avslutade jag med.
Sen hade jag INGEN lust att köra utfall i smithen. Mest pga av lathet och för att jag var rädd. Så jag tog två tolvkilos kettlebells i händerna och gjorde övningen på bilden. Vilket bra val! Kände hur varje muskel i benen jobbade. Tre set på 10 repetitioner klarade jag av efter mycket stånk och stön. Riktigt jobbig och rolig.

Sen lämnade jag benen (jag var som sagt inte på humör att träna ben och var nöjd att jag gjort såhär mycket åtminstone) och tog tag i axlarna istället. Ökade faktiskt vikten på militärpressarna. Det gjorde jag endast för att den stång jag skulle använda var upptagen. Då gör man ju alltid det självklara och testar med nästa tyngre vikt. Och det gick bra. 30 kg och 3 set: 5,4,3 reps.
Gjorde sen två axelövningar till och sen avslutade jag med att gå via kettlebellssalen och testa L-sit igen. Och tamejtusan det gick riktigt bra idag!

Fick till en väldigt suddig och otydlig bild.. och en väldigt ansträngd min. Måste öva på att ha ett "det här är hur enkelt som helst"-uttryck ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar