Det dåliga bra passet


Vi börjar väl med de goda nyheterna va? Det är ju fredag ändå!  Ett mål är uppnått Jag drog upp mig helt idag. Min första hela pull-up! Jag bara gick fram till stången och drog upp mig. landade och tog en volt inombords och fortsatte med annat.
 Jag tackar mitt hemmagym för det här - jag har småövat hela veckan. Ett par försök om dagen gjorde susen helt enkelt.
Nu är förstås målet att göra två. Och sen tre. Va spännande!  På bilden som togs i söndags orkade jag inte mera än sådär. Idag var hakan över stången.
Sen det dåliga då..
Jag fick ont i ryggen idag när jag tränade marklyft. Dumma dumma jag envisades trots att ryggen kändes konstig redan vid uppvärmningen. Fast jag var extra noga med tekniken så kände jag när  jag var klar med marklyften en smärta i höger sida i ländryggen. Suck.
Jag gjorde ännu militärpressar, men beslöt att sluta efter det eftersom det knep till ordentligt i ryggen. 
Det gick ändå snabbt om, så ingen fara. Tur. Det gäller att ta det försiktigt. (Nästa gång jag har ryggkänningar kan jag ju hitta på annat. Note to self.)

Jag undrar om gårdagens lunchdiskussion angående diskbråck och marklyft la nå spöken i huvudet på mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar