Dagens benpass



Det blev ett kort och enkelt pass imorse. Och tydligen effektivt för jag har träningsvärk redan.

Benpress, utfall och raka marklyft var upplägget. Jag värmde först upp med lite vikt i benpressen och gjorde sen 10 repetitioner på 80 kg. Höjde sen till 110 och tog 10 reps till. Höjde till 130 kilo utan att fundera och så brände jag av 3 set till med 10 repetitioner. Det var tungt och tog fram svetten ordentligt, men det kändes att jag hade tagit i ordentligt så jag var nöjd.

Utfallen då.. 10 repetitioner med 30 kg och sen två set till med 50 kg. 10 repetitioner här också. Usch va tungt det här var. Livrädd är jag för utfallen. Fick kämpa hårt med tankarna för att genomföra det.

I raka marklyften fick jag ingen bra kontakt med musklerna- men nu i efterhand känner jag att jag kom åt rätt. Träningsvärken i baksidalår håller på bli riktigt hemsk.

Slutsats: jag är jättenöjd över vad jag åstadkom på 30 minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar