Morgonpasset

Dagens träningspass blev en liten schizofren blandning av klassisk styrketräning och cirkelträning. Det berodde på att jag igår fick en sån lust höja pulsen och ta ut mig helt och gick och mentalladdade hela dagen.
Imorse hade ju den taggningen avtagit lite och jag kände att jag ändå borde vara lite strukturerad. Så jag tog det bästa från två världar istället. Kompromiss-måndag!
Latsdrag, skivstångsrodd och renegade row inledde jag med. Efter dom här tre godingarna var jag ganska slut i ryggen och armarna redan. Efter det traskade jag iväg till kettlebellssalen och plockade fram vikter och körde en cirkel. 10 minuter lade jag timern på och så körde jag igenom:

5 djupa fronböj med 2x12 kilos kettlebell
30 svingar 16 kg kettlebell
10 armpressar
30 svingar 20 kg kettlebell
10 marklyft 24 kg kettlebell
30 svingar 24 kg kettlebell

Nu var inte kämparglöden på topp - så nån stress hade jag inte. Vågade inte heller eftersom jag ändå tränat rygg före och är ovan att svinga med såhär tunga vikter. Det behövs bara en sving med dålig teknik så har man sjuk rygg.
Jag hann nästan 2½ varv (klockan ringde efter 16 kilos svingarna).

Så, det var morgonens träning. Nu mentalladdar jag för Bodycombaten imorgon och benpasset på onsdag. DÅ ska det bli tunga grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar