Burpees is your friend

Imorse drog vi igång fysträning med taekwondoklubben igen. Vi gjorde samma sak under en period ifjol. Träffades kl 07.00 och tränade tuff cirkelträning tills klockan slog 07:30. Nu är vi igång igen! Whoop!

Det var jag och 3 andra tappra själar som dök upp idag. Usch va trötta vi var - men vi tog i för alla krafter vi hittade och höll lydigt på i 30 minuter.
Uppvärmningen var nästan jobbigast: vi sprang tabataintervaller. Att springa i 20 sekunder kan vara så jobbigt? Jag hade heelt glömt. Spurt på de sista intervallerna dessutom.

Efter att vi pustat ut från tabatan så gjorde vi en cirkel på 4 stationer. Burpees, utfallshopp, hindupressar och en dynamisk plankvariant. 2 varv av den och 30 sekunder vid varje station. 10 sekunder vila.
Cirkel 2 lite mindre puls: hinduknäböj, russian twist, ryggövning med käpp och en pilatesboll-övning.
Sen avslutade vi med att i 3 minuter göra så många varv som möjligt av 3 burpees, 10 utfall och 3 superplankor (vet inte riktiga namnet - man går ut med händerna så långt som möjligt och håller upp kroppen med bara fötterna och händerna och försöker komma så nära marken som möjligt).

Burpees. De gick inte bra idag. Men jag vet att det går att göra dom vackert och lätt (jag har sett mina duktiga deltagare på kettlebellspassen göra perfekta fina) . Jag är inte där ännu - men vi ska jobba på det. Idag måste vi oxå lägga på morgon-konstanten i ekvationen. Trött var bara förnamnet. Dessutom hade jag inte fått i mig nåt kaffe för det var slut i morse! Megametal-hardcore att göra burpees före morgonkaffet alltså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar