Jenny - benpressen 1-0

Tänk vilken skillnad det kan vara. Förra veckan när jag var helt slut fick jag inte ens flyttat på 110 kg en gång. Idag körde jag två set på 8 repetitioner på 120 kg. Höjde först till 115 och det gick ju bra så då ökade vi ännu mer! Härligt!

Såhär såg benpress-sessionen ut:
uppvärmning 2 set på 40 kg
1 set 80 kg
1 set 100 kg
1 set 110 kg
1 set 115 kg
2 set 120 kg

Gjorde sen utfall, kettlebells thrusters och back kicks. Avslutade med axelpressar med hantlar. 10 kilos hantlar idag!
Utfallen var ingen höjdare idag. Tungt att göra efter benpressen. Försökte lägga på mycket vikt men kände att tekniken brast. Sen tog jag bort lite och körde två set till. SEN märkte jag att jag hade haft 10 kg mer på ena sidan av stången. Oj suck .Morgonträningar alltså.

Humöret är på topp efter det här passet. Jag längtar till fredagen! Då är det marklyft igen. Älsk!


1 kommentar:

  1. Älskar benpass! Och just benpress och marklyft. Vad stark du är :-)

    SvaraRadera