Vinterholmen

Så, vintern kom till Åland förra veckan. Snöstorm i fredags och sen kom det ner några lager pudersnö under helgen också. Jag köpte mig en snöskutta och premiärade snöskuttningen på vår infart. Tur ändå att det inte är många metrar som behöver skuttas. Vi har ju däremot desto mer gräsmatta - men det blir sommarens bekymmer.
Syster yster och hennes Jonas var och hälsade på i helgen, så vi fick en hel del gjort på vårt renvoringsprojekt. Flera färdiga ytor att vila ögonen på när man renoveringslusten avstannar.Mera sånt vill jag ha!

Det var -11 grader när jag cyklade till gymmet imorse. Fast det var svinkallt så blev jag riktigt glad. Älskar den här Astrid Lindgren-vintern - önskar att det stannar så här och att inte allt smälter bort och blir vått och isigt.
Jag körde 30 minuter rygg och mage idag. Jag gillar mitt upplägg nu. Inga höga krav utan huvudsaken något blir gjort. 30 minuter och sen är jag klar. Så tänker jag köra tills jag känner att jag har tid och lust med mer. Just nu känns 30 minuter bekvämt och genomförbart. Och det är väl det som är viktigaste - att det genomförs.
Man hinner ändå med en hel del på 30 minuter om man är effektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar