Måndagspasset

Va gulliga ni var i förra inlägget. Kram på er!
Jag glömde tillägga en sak på stress-listan också. MAT! Det gäller att få i sig ordentligt med näring när det är fullt tempo på och jag försöker få i mig bra mat. Tyvärr har det också slunkit ner alltför mycket sött också. Inget fel om det bara är ibland, men det har blivit bulle nästan varje dag den senaste tiden. Så kan man inte ha det. Ska försöka köra en liten skärpning på den fronten nu.


Idag startade jag veckan med att träna med pensionärerna på gymmet. Det är hög medelålder på gänget på måndagmornar - vet inte vad det kan bero på? *blink*
Jag tränar ungefär en halvtimme per gång jag är på mina morgonpass. Skulle väl bli längre om jag kom mig tidigare dit. Jag vill helst vara på jobbet runt klockan 8 - så tjugo före 8 rusar jag mot duschen och bastun.

Jag har beslutat att chins är nya målet. Bra ifall jag hamnar i en action-filmscen ala falla nästan nerför ett stup och jag hänger och klänger fast mig i stupkanten. Då måste jag ju kunna dra upp mig. Annars är det kört!
Jag är inte långt ifrån att klara en på egen hand nu. Tänker öva på det två gånger i veckan nu och se om jag snart klarar av en på riktigt. Jag kör just nu inte riktiga chins-grepp med handryggen mot kroppen utan handen vriden 90 grader så att tummen är mot kroppen (heter det nåt annat då? orkar inte googla). Det är steg 1. Jag tränar just nu på en maskin som hjälper till att knuffa upp mig. Idag klarade jag en och en halv med lägst vikthjälp. Känner mig så modig så att jag ska testa utan nästa gång. Det blir på fredag eller torsdag om inget annat kommer i vägen.
En bild från fredagens pass:

Annat som händer i träningsväg den här veckan är kvartalsutbildning i Bodycombat. En dagstripp till Stockholm på lördag alltså för att testa nya releasen! Whoop whoop!


1 kommentar:

  1. Undrar om det är mest här i Norden som chins och pullups förväxlas för i engelsktalande länder verkar majoriteten syfta på pullups då vi säger chins, dvs man drar sig upp med brett, pronerat grepp. Chins för dem är ett smalt, supinerat grepp - dvs handflatorna mot dej.
    You say potato, I say potato :)

    SvaraRadera