Bodycombat 54

Ja, en liten recension är väl på sin plats? Fast ärligt talat så minns jag lite dåligt sen lördag så nån detaljerad recension kan jag inte ge - men något måste jag ju berätta!

Om du tycker som jag så är ju nuvarande release 53 helt dunder! Jag är inte alls trött på den ännu faktiskt. Den här som följer går inte av för hackor heller. Musiken är riktigt bra - jag har inte en enda låt jag inte gillar. Skulle kanske vara dendär äckliga remixen av Paradise City då - men det är ju en bra låt i grunden så jag överlever.

54:an startar riktigt bra. Låtarna är otroligt upplyftande och lite nya uppvärmningskombon. Bl.a. karateblockeringar och knäblockeringar. Och the shoot förstås!
Låt 2 visar framfötterna i den här releasen - den brukar inte vara så märkvärdig. Den är lång och har en lång kombo. Jag säger bara "Turbulence!"

Sen måste jag säga att jag har blandat ihop alla boxningslåtar i minnet (har ju bara kört passet en gång) men jag minns att det var en av som som var en riktig axeldödare.

Andra positiva saker är att övningarna i styrkelåten är roliga och att muay thai-låten är bra!.... och att de tagit paus från capoeiran är jag också tacksam för.

Ni som kört releasen redan: vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Tvåan är ju helt klart vinnaren i den här releasen! Det känns som om pulsen åker ännu mer i topp än i 53:ans pulsmonster till tvåa. Blir intressant att se hur många deltagare som kommer att missa koreon och få en sidospark i nosen.

    Däremot tycker jag att de tappat lite av intensiteten i åttan från de senaste två programmen. Jag menar, hallå, päronboll i halva låten? Snark!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Björn!

      Ja, håller med angående 8:an. Den har varit lite svag ända sen 49:an.
      Det är roligt att 2:an får ta lite utrymme för en gångs skull - den brukar ju vara en ganska medelmåttig låt som försvinner i mängden.

      Radera
  2. Håller med, tvåan verkar helt grymt bra !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Det ska bli spännande att se hur den mottas. :)

      Radera