En award

Jag fick en fin award av Jill! Jag tackar och bockar och ska försöka göra denhär rättvisa.

Reglerna är dessa: länka till bloggaren som gett awardet, svara på fem frågor och ge awardet vidare till fem bloggare med färre än 100 följare.
1. Varför började du blogga?
-Det hela började med Lunarstorm tror jag? Med dagboken om ni minns. Sen blev det att jag startade en blogg på bloggen.fi våren 2006 och därefter bytte jag när jag ville ha bättre layoutmöjligheter. Här är jag nu  på blogspot-adressen och trivs som fisken i vattnet. Att blogga är nåt så vanligt nu så jag tänker inte ens på det. Eller så tänker jag hela tiden på det?
2. Vilka bloggar följer du?
Oj herregud. De som finns i min blogglista och sen 100 till. Bloggoholic på allvar alltså.

3. Favoritfärger?
Gult är alltid nära hjärtat.
4. Favoritfilm?
Det går inte att säga. Däremot kan jag räkna upp de filmer jag sett minst 30 gånger: Dirty Dancing, Terminator 2, Young guns 2, Cry baby...
5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Jag drömmer alltid om Italien. Grekland vill jag igen och igen och igen. Bulgarien för att hälsa på en vän. Holland likaså. Australien skulle va häftigt och sen Sydamerika - kanske Brasilien eller nåt?

Och så var det vidarebefordran:
Min kära småkusin Louise. För att vi är släkt och för att hon är ett träningstok som jag. Klok är hon.

Christina: För hennes stöd längst fram på mina Bodycombatpass och för att hon rockar i allmänhet.

Maja: ska du börja blogga igen snart kanske? Vi behöver dina klokheter

Rita: för att hon är världens snyggaste paranoid.

Tomas:  Han behöver uppmuntras så att han bloggar lite oftare. Den bloggtalangen ska inte rosta igen.

1 kommentar:

  1. Well, I don't know for sure which friend in Bulgaria you'd like to visit but I just feel compelled to comment!

    I was thinking on my way to the beach one day this summer that I don't particularly remember if I've ever officially invited you to be my guest, Jenny, and this is a gross mistake that wants correcting!

    So, you don't know how happy I'd be if you decide to come to Bulgaria. Any time. And for that time - no matter how long that would be - I'd be real upset if for some unphantomable reason you should decide not to stay with me. And that means "you + friends, relatives and whoever accompanies you" (animals will be hard to reconcile with my boyfriend, I must admit...)Just let me know in time so that I may get rid of my job ;).

    Here. Official invitation - check! Your turn. :)

    /Vesela

    SvaraRadera