hälsovecka//Status

Ja, det var inte lika enkelt att göra en repris på förra veckans succé. Jag har haft 2 godisdagar hittills. Godis hör inte till hälsomat i min värld så det är superfail. Jag gillar inte hur dåsig och trött jag blir i hjärnan av godisfrosseriet. Att jobba med en tröttskalle är inte roligt nånstans.

Vad gör man åt det då när man kommit på sig själv att äta en halv godispåse? Skiter i hälsoprojektet och börjar om först på måndag? Nä, man tar tag i sig själv och gör en omstart direkt.  Det är ju vanligt att man tänker "jamen nu har jag förstört det här - lika bra att jag struntar i det här och fortsätter en annan gång".  Det är helt fel. Det är frånochmed nu som gäller.

haha. Jag är inte sådär bestämd. Det här är bara ett litet pepptalk åt mig själv ...
För faktiskt förutom lite godis så har det gått bra. Jag har hållit mig till de vad jag antar är nyttigaste lunchalternativen, samt haft bra mellanmål med till jobbet. Försöker också äta massor av kiwifrukter och blodgrape för att få c-vitamin - behövs lite extra nu i förkylningstider. Nåt sånt ska jag inte ha.


Har ni varit nå hälsosamma den här veckan då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar