Les Mills ATM utbildning och Super Saturday!

Nästa vecka kommer att bli tuff. Jag ska åka till Sverige och delta i Les Mills ATM - advanced trainer module - i Bodycombat. Utbilningen är 3 dagar lång och vi kommer att slipa på teknik och coaching. Meningen är att man ska få mycket personlig feedback på sitt instruerande samt få hjälp att jobba på sig själv för att bli ännu bättre! Jag ser så framemot det här! Det kommer att bli nervöst, inspirerande och helt klart svettigt och tungt! Jag har åtminstone inte hört om nån Les Mills-utbildning som inte innehåller mjölksyra.


Rachel Cohen och Pernilla Blomquist på Super Saturday i Globen 2009.

Fredrik Andersson på Nike Blast 2011.
Våra instruktörer på utbildningen är Pernilla Blomquist och Fredrik Andersson. Pernilla hade jag som lärare när jag gick min grundutbildning i Bodycombat för 2 år sen så det ska bli ett skönt återseende. Fredrik har jag bara bekantat mig på Nike-konventet i januari, men jag är säker på att han kommer att vara väldigt inspirerande också.

Sen, efter 3 dagars utbildning så avslutar vi det hela med största Les Mills-händelsen på året: SUPER SATURDAY! Yes! På lördag smäller det i Globen och det är 2000 anmälda till konventet! Ah, det kommer att bli helt super. Huruvida man är iform efter utbildningen så bestämmer jag hur tufft det blir. Åtminstone Bodycombat med Rachel, Fredrik och Pernilla ska jag orka med! Och BodyAtacken missar jag inte heller för allt i världen. Sen är jag också nyfiken på det nya corepasset CXWORKS som jag ännu inte fått smaka på... och det nya danspasset SH'BAM... ajaj.. nå. Formen får avgöra. Roligt ska det bli!






Bodypumpen på Super Saturday ifjol!

...
Nu ska jag strax cykla till gymmet. Jag och Kicki ska öva inför ett specialpass vi håller för Avancia imorgon. Eftersom vi bara kan bjuda på ett combatpass nästa vecka när båda två är på utbildning så tänkte vi att vi tar i lite extra då istället och kör ett roligt teampass!

3 kommentarer:

  1. I väntan på de Luxe passet imorgon :) Och din kommande vecka låter både rolig och inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Fyyyyy tusan va kul, både med utbildningen & SS!! Avundsjuk så jag spricker!
    Hade så himla gärna velat åka på Super Saturday i år - hittar dock ingen som vill/kan följa med och får väl inse att 3000:- är lite väl mkt just nu med allt annat som man vill och behöver, till på köpet tillommer ju resa osv...
    Skit rent ut sagt! =( NÄSTA år då jäklans!! Om jag så ska åka upp själv!

    ...Har dålig koll på vart exakt det är du bor, eller hur långt det är från STHLM vill säga. Men kan iaf tipsa om att Sussi Pe kommer ha BC-klasser i Sthlm under v37-40. =)

    Ha en sjukt grym vecka! Ser fram emot utvärdering av den nye releasen ;)

    SvaraRadera
  3. C-Stina: det känns alltid lugnande att ha dig längst fram på passen! ;)


    Hej Sarah! Jag är också avundsjuk på mig själv! :) haha.. men också skitnervös! :S

    Va tråkigt att du inte får åka på Super Saturday.. det är nog lite tråkigt att åka ensam.. och dyrt. :(((

    Jag håller tummarna för att det blir bättre nästa år!
    Tack för tipset angående Sussis pass. Jag bor på Åland så det är nog en dagstur om jag ska till stockholm så tror inte det blir av.. men det skulle nog vara så himla roligt att delta i hennes pass! :)

    SvaraRadera