Bodybalancen då?


Jag glömde ju skriva vad jag tyckte om Bodybalance! Sandra frågade så jag tänkte jag kan ju skriva ett inlägg om saken.
Jag förberedde mig lite väl för passet med att springa en halvtimme på löpbandet och ta lite kettlebellsövningar före.. jag blev så ivrig när det var lördag och jag hade kommit mig till gymmet i tid. Så när passet började var jag redan genomsvettig och jag hade inte varit så smart så jag hade tagit med ombyteskläder. Fast det gjorde inget för jag fortsatte svettas på Bodybalance minsann. Vi var flera som funderade efter passet att varifrån kom svetten?! Det fullkomligt rann av mig.. när vi stod med huvudet neråt så droppade det på golvet, samt att jag fick svett i ögonen flera gånger.
Det var ett skönt pass - det varvades med sköna stretchövningar och tunga mjölksyresaker som att stå och pressa i en position tills man trodde lårmusklerna skulle spricka. Den ena låten då vi stod i krigarställning var nog värst tror jag. Det innehöll också utmanande ställningar vilket är roligt om man ska gå regelbundet på passet - så man har något att utveckla och bli bättre på.

Jag hoppas jag hinner ta mig tid att gå på Bodybalance i höst för jag tror det är bra komplement till annat jag sysslar med!


1 kommentar:

  1. haha, ja krigaställning- den delen är ju värst! Mjölksyran bara bränner i låren men så pressar man ändå sig till att gå längre ner tills man tror att man dör :)

    SvaraRadera