Bridesmaides

Igår var jag och Henrika och såg på Bridesmaides. Jag hade höga förväntningar - men på samma gång rädd att bli besviken för jag hade också hört om nån som inte gillade den. Nå, jag behövde inte vara orolig  - den var så förbaskat rolig! Pinsam, sanslös och fullkomligt galen! Den var på det där sättet så man måste skrikskratta åt den... vissa scener behövdes nästan skamkudden men på samma gång skrattade man. Jag ville aldrig att den skulle ta slut!

Det unika med den här filmen är väl att de bevisar att kvinnor kan vara lika roliga som män. De har heller inte gjort en manlig komedi med kvinnor utan det är kvinnor som är roliga på sitt sätt. Fast konceptet var lika många andra filmer ändå. Det fanns dendär perfekta, den där nörden osv... och det bästa var att det fanns dendär extrema superbutchiga Megan, fenomenalt spelat av Melissa McCarthy och som förövrigt är min nya idol!  Jag dog nästan på flygplansscenen när hon trakasserade mannen hon satt bredvid som hon var säker på att var en air marshall. Haha!

nej alltså.. snälla vänner - missa inte Bridesmaids. Årets bästa film!


1 kommentar:

  1. Jag behöver se denna, alla bloggare säger att den är så bra. Tyvärr har den inte kommit till Ekenäs ännu, och verkar inte vara på kommande heller. Jag blir deppig med mindre, skulle inte orka fara in till Helsingfors heller...

    SvaraRadera