San Francisco // sista dagen //regn, zoo, japanese thea garden

Idag alltså. Det har varit ett tungt liv som turist.

Vi började lugnt med att kolla in "the cable car museum". Det var intressant. Mycket intressantare än att åka själva vagnarna faktiskt. Det gjorde vi igår, men vi var mest störd på alla andra de skulle trycka in i vagnen så ingen riktig höjdarupplevelse fick vi där tyvärr.
Efter museet bestämde vi oss för att leta upp San Francisco zoo. Vi visste inte riktigt hur vi skulle ta oss smidigast vägen dit, men hoppade på en buss. När vi steg på bussen noterade vi att zoo var placerad lite längre bort än vi trott  (och i ärlighetens namn skulle vi ha haft enklast att ta metron). Vi bestämde oss för att stanna vid Golden Gate park och kolla in den japanska trädgården som fanns där. Den var riktigt fin.
Därefter.. med betoning på efter så hoppade vi på nästa buss som skulle ta oss närmast djurparken. Bussen gick inte ända fram så vi skulle gå den sista vägen. Problemet var att vi var inte säker på hur vi skulle gå. Så vi gick förstås först åt fel håll. Då började det regna och vi gick nånstans i ett bostadsområde och yrade.
Vi frågade en motionerande man som tre gånger förklarade hur vi skulle gå. Till sist hittade vi fram. Det regnade lite ännu.
Då var allt frid och fröjd sen. Förutom att det började regna ordentligt nu. Roligt att gå i en djurpark när det regnar. Alla djur är sura och håller sig inne i värmen. Fast vi såg nog tillräckligt ändå. Giraffer, lejon, tigrar, lemurer, schimpanser och en noshörning bla.
Våta som dränkta kattor avslutade vi det hela med en pizzaslizeoch en kall öl. Sen metron hem. Det var nu jag var glad att jag bestämt mig för att klara mig på ett par skor under resan. (jaja, jag räknar inte med klackarna jag köpte igår eller sandalerna)

Vi avslutade kvällen med att se filmen RED på bio. Riktigt rolig actionkomedi med Bruce Willis och John Malkovich och Morgan Freeman och Helen Mirron. Se den vetja!

Jag skulle slänga upp några bilder från idag, men datorn vill inte hjälpa till. Så ni får en bild på hotellsängen som jag sitter och gosar i nu. Klockan är 20.30 här nu. Dags för mig att somna in snart.

Jag är klar med San Francisco nu. Imorgon på eftermiddagen flyger vi till Hawaii. DET ska bli skönt.

Aloha!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera