Jag bad aldrig om sånhär spänning

..eller blåst för att vara riktigt tydlig. Tur att jag mötte en fin vän på gymmet som var stensäker på att viking line lägger till i Mariehamn inatt. Det är så jag vill känna mig. Säker. Meen gud vad det inte kommer att bli roligt att vara till sjöss i det här vädret. Men just nu skiter jag i det. Jag ska bort härifrån nu! Om jag så ska spy hela vägen till Helsingfors. Hmpf.


Bra citat:
-Men i nuläget väntar vi oss inga större förändringar i trafiken annat än att det kan vara förseningar, speciellt på sträckan Helsingfors-Stockholm, säger Tony Öhman på Viking Line.

Lite mindre bra:
En sak är i alla fall klar, det är höstens hittills starkaste vindar som väntas, och det är knappast en nöjesresa för de passagerare som befinner sig ombord just nu.



1 kommentar:

  1. Not so avundsjuk anymore. Men nog ganska avis. Sitter själv och ser på flyg till LA för tillfället. Tur att jag inte behöver ta någon båt för att komma till Helsinki-Vantaa. :)

    SvaraRadera