Robbie + Gary = sant. Va gulligt med manlig kärlek!



När Take That kastade ut Robbie från gruppen på det ljuva 90-talet så var jag (och är ännu) säker på att det var pretto-Gary som var avundsjuk på att Robbie var så cool och snygg så han manipulerade de andra att slänga ut Robbie.
Gary. Han påminner alldeles för mycket om Brandon i Beverly Hills. Helyllepojken, moralens väktare. En som vet bättre än andra och dömmer bort folk som vågar vara lite over the top. Fjant egentligen alltså. Men sjunga kan han, Gary.

Nu har ju Gary och Robbie gjort en sång tillsammans och jag såg just videon för första gången. Jag satt och analyserade den och konstaterade att Gary nu såg ut som en patetisk gammal man och Robbie var fortfarande fin med glimten i ögat. Men han såg också lite gammal ut.
Sen läste jag första kommentaren till klippet:

This is pretty much the gayest video ever :)

Först skrattade jag.. för jag läste det på samma gång som Gary och Robbie står och ler mot varann och tar av sig tröjorna. Sen efter en stund började jag fundera om de gjort den sådär "gay" med avsikt? Är det en provocerande video, egentligen? För det finns väl inget mer provocerande egentligen än manlig kärlek.
Om man skulle byta ut Robbie och Gary mot Kylie och Fergie till exempel så skulle det inte vara konstigt alls. Två heta brudar springer halvnakna och kramas. Hett hett hett! skulle det vara.

Vad tror ni? Har de bara misslyckats med videon och gjort den dansbansbögaktig i misstag eller är det mera att läsa in?  Eller är det bara en väldigt söt video om två kompisar?

4 kommentarer:

  1. Det stämmer att den är lite gay. Jag tror nog att det är avsiktligt. De missar inte med sånt på den nivån tror jag. Varför har jag ingen aning om. Kanske för att det ska skrivas om den på bloggar och pojkarna ska sälja mer skivor?! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, så det handlar om PR endast då. Såklart. :)

    SvaraRadera
  3. Ja det tror jag iaf. Jag är så cynisk att jag tror att allt sånt där är uträknat för att maximera den ekonomiska vinsten.

    Du har rätt i att det är provocerande med manlig kärlek på ett annat sätt än med kvinnlig. Det är, som du säger, hett när två kvinnor "fjollar på" med varandra. Jag vet inte varför...

    SvaraRadera
  4. Jag hade nog en fin kommentar förra natten kl 2 till detta inlägg men problemet är att jag var på jobbet. Vasa centralsjukhus har spärrat att kommentera så jag kunde inte det. Å nu minns jag den inte. Men jag tror att jag höll med dig.

    SvaraRadera