Golfkursdag 2 av 4 avklarad

Ja, ännu en dag med golf på schemat. Jag har förstått att det inte är så överallt i världen, men här på åland har det typ regnat smågrisar hela dagen. Jätteblött! Men vi kursdeltagare är gjorda av lika hårt virke som beach wolley-spelarna, så vi lät inte lite vatten hindra oss. Vi tog oss ändå tid att först ta teorin som egentligen skulle gås igenom på lördag och sen tränade vi på chipen efteråt. Riktigt roligt trots regn faktiskt.
Trevligt också att alla tekniska detaljer kring svingen som jag lärde mig igår skiljde sig från chip-tekniken. Fint, bra. Not. Det gick lite bättre igår. Idag fick jag inte använda höften eller se på bollen. Jag fick stå med fötterna ihop och titta ner i marken också efter att jag slagit. Procenten bra slag var lite lägre idag, men överlag tror jag det gick hem. Vad instruktör Niklas sa alltså.


...
För att bli på bättregolf humör kan vi blicka tillbaka till fredagens äventyrsgolf. Jag slog faktiskt hole-in-one på en bana! De ni.
På bilden ser ni mig och Linn. Hon var en joker i spelet. Hon stjälpte eller hjälpte om man säger som så (naturligt hinder). Hon hjälpte mig mest, gullungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar