Golfkursdag 1 av 4 avklarad

Min sving har inte varit sämre. Hoppas jag!

Jag var min första dag på golfkurs idag. Första dagen av 4 och sen på måndag är det spelprov! Spännande.
Vi tränade på svingen idag. Jag har slagit ut bollar så jag är helt sönder i händerna.
Det började asbra faktiskt. De första 3 jag svingade iväg for riktigt fint. Sen gick det neråt. När instuktören varit och hälsat på med mera tips gick det riktigt åt helsike. Sen när jag slutade analysera läget gick det suveränt och bollen flög iväg vackert och långt. Många gånger. Sen avslutade jag det hela med en bunt katastrofala slag. Det gäller ju att hålla ner självförtroendet eller hur man nu säger...

Annars. I allt man gör kan man man gå tillbaka till kampsporten. Taekwondon och karatens rörelser är alltid till hjälp. Även denna gång. Höften, pojkar och flickor. Shoot from the hip!

Som ni ser på fotot så kom årets bästa magasin på posten idag: september-ELLE med trendbibeln! ..och veckans Kalle Anka med stor deckarbilaga. Jag har inte tid med bloggen mera ikväll.
Moi marklars!

1 kommentar:

  1. Vill ha trendbibel! Jag har tittat på finska Elle, som kom ut med trendbibeln för ett tag sen, men det är inte alls samma sak. Hoppas tidningen kommer till butiken snart :)

    SvaraRadera